Kiezen met een klik - who YOU are

‘Mam, jij gaat nu toch je weekblad schrijven?’… Elke ochtend ben ik even aan het werk in de vakantie. Na het ontbijt, gaat mijn oudste dochter naar boven om te leren voor haar examens. De jongste wil even op haar telefoon en mijn zoon is niet thuis. En ik… inderdaad, ik ga mijn nieuwsbrief schrijven…

Voor ik begin met schrijven, krijg ik een appje van een collega-ondernemer. Dat keuzes zo lastig kunnen zijn, vooral op het vlak van FOMO (fear of missing out). En sowieso… elke dag moet je wel 100 keuzes maken, of meer! Hoe laat sta je op? Wat ga je eten? Welke kleren doen je aan? Blijf je binnen of ga je naar buiten? Om er een paar te noemen. En daarbij komen nog alle zakelijke keuzes…

Waar baseer je je keuzes op? Bijvoorbeeld de keuze van wel of niet je laten zien als persoon en als ondernemer. En hoe! Van wel of niet jezelf laten fotograferen. En als je door al deze keuzes heen bent gekomen… voor welke fotograaf kies je dan…

Allereerst ga je misschien af op goede ervaringen van andere ondernemers. Bekijk je verschillende websites om te zien welke stijl je aanspreekt en check je de prijs-kwaliteitverhouding. En uiteindelijk… is het volgens mij vooral een gevoel van ‘ja’, die de doorslag geeft. Of… hoe is dat voor jou?

Hoe kies jij een fotograaf voor jouw persoonlijke zakelijke fotoshoot?

Ja, ik noem het bewust een persoonlijke zakelijke fotoshoot. Want in mijn beleving doen klanten zaken met mensen, dus willen je klanten jóu zien als persoon. Ze willen jóu leren kennen en zich in jou herkennen. Vaak willen klanten een gevoel krijgen bij wat je doet én bij wie je bent. Herken je dat ook bij jouw klanten?

Voor mijzelf mij gaat het echt om de klik. Dat je als persoon een klik voelt bij de persoon die jou gaat fotograferen. Vorige week hoorde ik van twee verschillende klanten precies hetzelfde: ‘Ik wil per sé dat jíj de foto’s maakt’. Iets in hen zei overduidelijk ‘ja’ bij de keuze voor welke fotograaf ze wilden kiezen.

Als de match er is, dit goede gevoel bij de fotograaf die je kiest,
dan kun je je ook veel beter ontspannen voor de camera.

En dat zie je terug in de foto’s. Heel belangrijk dus!

Als het klikt, dan klikt het. Ja toch? Als het goed voelt, dan valt er een heleboel twijfel en ongemak weg. Een stemmetje in je achterhoofd zegt dan: ‘ja!’ En meestal klopt dit gevoel ook.

Camera-vrees? Zoek een klik!

Vorige maand tijdens een fotoshoot, zei de ondernemer na een kwartiertje: ‘Dit voelt nu al zoveel fijner dan de vorige keer dat ik werd gefotografeerd!’. Het gevoel dat het klikte en het stemmetje dat ‘ja’ zei, daar had ze naar geluisterd. En het beviel haar super! Ze voelde zich fijn en ontspannen, iets wat ze normaal absoluut niet heeft voor de camera! En dat relaxte gevoel zie je terug in haar foto’s, waarop ze helemaal zichzelf kon zijn.

Speciaal voor jou als mensgerichte ondernemer

Speciaal voor jou als mensgerichte ondernemer heb ik op mijn website én foto’s die je kunt bekijken om te zien welke stijl je aanspreekt. Én pakketprijzen waarbij ik heb aangegeven hoeveel foto’s je in welk pakket digitaal ontvangt. En ik heb een ‘over mij’-pagina, voor als je me eerst een beetje beter wil leren kennen. En… je bent natuurlijk ook altijd welkom om me een mailtje te sturen of even te bellen. Ik zie en hoor je graag!

Hoe zou jij het vinden als ik foto’s ga maken van jou?

  

 

Deel dit artikel via: